Faktem je, že v dnešní době klasickou poštu již dávno nahradily e-maily a nejrůznější aplikace typu Messenger či WhatsApp, které umožňují prakticky instantní komunikaci, pokud jsou oba uživatelé připojeni k internetu, což je dnes prakticky standard.

 

A není divu. Jako forma komunikace jsou podstatně rychlejší a spolehlivější. Nemusíte čekat několik dní, zda dopis dojde, a nemusíte se bát, že se cestou ztratí. A všichni víme, jak naše Česká pošta funguje.

 

obalka2

 

Avšak neznamená to, že by klasická pošta úplně skončila. Stále se používá v oficiální komunikaci s úřady, nebo například s poskytovateli energií, bankami či pojišťovnami. Ti všichni stále posílají klasické dopisy, neboť předpisy vyžadují, aby klient měl daný dokument v písemné formě.

 

Navíc je zde ten nepřehlédnutelný fakt, že někteří lidé, zvláště ti starší, přístup na internet nemají, případně vůbec neumí s počítačem. I ti však potřebují dostat do ruky ony dokumenty.

 

K poslání dopisu je pak samozřejmě potřeba obálka. Existuje několik druhů, podle materiálu, ze kterého jsou vyrobeny. V současnosti asi nejpoužívanějšími jsou ty papírové, případně papírové s plastovým okénkem. A není divu – jsou levné, svému účelu poslouží dobře, a to stačí.

 

obalka4

 

Igelitové příliš používány nejsou, snad jen u zásilek, které by déšť znehodnotil. Sem patří například nejrůznější časopisy, jelikož se může jednat i o sběratelské kousky.

 

V neposlední řadě tu máme kartonové obálky 2pack. Na ty dnes prakticky nenarazíte, a není divu. Sice jsou neprůhledné, ale je s nimi mnohem těžší manipulace, než s těmi papírovými. Potíže dělá především jejich tuhost a nepoddajnost. Zatímco tu papírovou můžete snadno roztáhnout, u kartonu to jde ztěžka. Přesto se však najdou situace, kdy se používá.

 

Je to především v případě, že se posílají tenké zásilky, klidně i větší, které by byly pomačkáním znehodnoceny. Může to být například plátno s obrazem nebo nějaký starý text. Avšak ukazuje to, že i tento druh má své využití.

 

Pokud tedy budete posílat dopis, vyberte obálku nikoliv podle ceny, ale podle toho, co a kam posíláte. Věřte, že neprohloupíte.