Člověk, který se zabývá tvorbou textu, se nazývá copywriter. Samotná činnost pak copywriting. V podstatě lze říct, že se jedná o tvorbu internetového obsahu. Pokud se vám zdá, že se jedná o nudnou a bezvýznamnou činnost, jste na omylu! Tohle povolání může být velmi záživné a můžete si díky němu přijít na nemalé peníze!

muž s perem

Copywriting se nejčastěji používá jako jedna z forem propagace webu. Tyto články se pak nazývají PR články. Pomocí odkazů jsou pak propojeny s jinými webovými stránkami. Díky těmto článkům a propojením je zvedána hodnota vašeho webu.

Jinými slovy, čím víc odkazů vede z cizích webů na ten váš, tím je váš web pro vyhledávače atraktivnější a důvěryhodnější. Pokud tedy vlastníte e-shop a chcete prodávat a mít vysokou webovou návštěvnost, pravděpodobně se copywritingu a PR článkům nevyhnete.

Pokud stojíte na opačném břehu a rozhodli jste se PR článkům věnovat, stojíte před nelehkým úkolem. Sice se jedná o činnost, ze které si můžete přijít na pěkné peníze, ale nejedná se o nic lehkého. Při psaní musíte mít mozek neustále v pozoru a musíte být plně soustředění. Pokud tedy napíšete více článků za sebou, může se vám stát, že budete psychicky vyčerpaní. Jedná se tak spíš o doplňkovou činnost při zaměstnání.

tužky na stole

Tomuto oboru se ve velkém věnují specializované firmy. Ty za úplatu od zákazníků vymyslí kompletní a propracovanou propagační kampaň, která má za úkol zvýšit nejen návštěvnost webu, ale i prodeje. Tyto ucelené a spolehlivé strategie vám klasický jednotlivec obvykle nenabídne.

Pokud tedy chcete dosáhnout opravdu dobrých a dlouhotrvajících výsledků, raději se do linkbuildingu sami nepouštějte. Nejenže byste si pravděpodobně nepomohli, ale mohli byste si dokonce i pořádně uškodit, neboť nepromyšlený copywriting a linkbuilding může napáchat opravdu velké škody, které se jen velmi obtížně napravují.